Vandertekst in De Taalstaat

Afgelopen zaterdag was ik gast in de studio van het taalprogramma De Taalstaat op NPO radio 1. Ik werd door presentator Frank van Pamelen geïnterviewd naar aanleiding van mijn stuk over politieke slagzinnen voor Neerlandistiek.nl. Want er komen weer verkiezingen aan! We bespraken de eisen voor een goede slogan en ik deed voorspellingen voor de slagzinnen en posterteksten voor TK2021.

Engelse website voor Marine Performance Systems

Voor het Deens-Nederlandse bedrijf Marine Performance Systems schreef en redigeerde ik de teksten voor de nieuwe, Engelstalige website. Het is leuk om een keer een product te promoten dat echt revolutionair is. Met ‘Air Lubrication‘ laten ze grote vrachtschepen varen op een laag van miljoenen luchtbellen. Het resultaat is een aanzienlijk lager brandstofverbruik en daarmee veel minder uitstoot. De opdracht kreeg ik van creatief bureau We Are Johan.

Workshop beginzinnen hit bij taalmagazine

Voor taalmagazine Neerlandistiek.nl schreef ik een workshop-opdracht voor het verzinnen van beginregels. Het stuk “Beginzinnen bakken” was een succes. In één week tijd werd het zo’n 8.000 keer gelezen, kreeg ik te horen. Voor dit gespecialeerde magazine (doelgroep: onderwijs en wetenschap) is dat een ‘hit’ begreep ik. De opdracht die ik geef is heel simpel: schrijf in een half uur zo veel mogelijk verscchillende beginregels voor hetzelfde stuk, bijvoorbeeld een blogpost of artikel. Ter inspiratie geef ik 25 zelf geschreven variaties voor een kookstukje. Lees het artikel.

Web-, brochure- en Funda-teksten Jannink Courtyard

Pas opgeleverd: de presentatie van het bovensegment vastgoedproject Jannink Courtyard in Enschede, een project van Hegeman Ontwikkeling. In opdracht van creatief bureau We Are Johan schreven we hiervoor verschillende teksten. Het gaat hier om huizen in het hogere segment, dus alles moet niet alleen kloppen, je moet mogelijke kopers ook gevoelsmatig overtuigen dat dit de woning is waar ze alles kunnen waarmaken. We schreven webteksten met verschillende woningomschrijvingen, met aparte aandacht voor de moderne Enschedese stadsvilla. Voor de brochure onderzochten we het centrum van Enschede en leerden dat Jannink een van de grootste Twentse textielfamilies was. Dat leverde mooie verhalen op. Tot slot schreven we voor alle 18 woningen de Funda-teksten en de uitnodiging voor de eerste presentatie.

Portrettencampagne Bezuidenhout

campagne Den Haag

Voor de gemeente Den Haag interviewden we kleurrijke inwoners en andere betrokkenen bij de wijk Bezuidenhout-West. Dit was opnieuw een productie met Publicité. Binnenhoffotograaf Bart Maat schoot een serie kleurrijke fotoportretten en Boy Boelhouwer was verantwoordelijk voor de art direction. De portretten werden twee maanden lang tentoongesteld in het park naast Den Haag Centraal.

Redactie vastgoedteksten Altera vastgoed

Voor vastgoedontwikkelaar Altera redigeerden we onlangs twee websites voor vastgoedprojecten: De Keizer in Amstelveen en de Walewyc in Waalwijk, in opdracht van het Haagse communicatiebureau AVEQ. We hebben inmiddels ruim tien jaar ervaring met vastgoedteksten, waaronder in de lastige crisisjaren. Het geheim van goede vastgoedcommunicatie? Naar onze overtuiging is dat het toevoegen van verschillende elementen die inspelen op de emoties van de beoogde huurders of kopers. Daarmee prikkel je ze om een voorstelling te maken van hoe het zou zijn om er te wonen. Zelfs in de technische gedeeltes kun je zulke elementen kwijt, al is het maar één woord.

Promotieteksten cultuuronderwijs

Onze opdrachtgever CultuurSchakel lanceert binnenkort een nieuwe website voor Cultuuronderwijs op zijn Haags, een initiatief dat de verbinding legt tussen het Haagse cultuuraanbod en het basisonderwijs in de stad. Wij werden gevraagd om promotieteksten voor de verschillende projecten te schrijven. Dit zijn er 128.

Meer lezen

Contentabonnement: nooit meer te oude berichten op je website

Een nieuwsbericht van meer dan een half jaar oud op je website voor veel bezoekers een afknapper. Toch komt het vaak voor, meestal door drukte. Voor dit probleem hebben we een oplossing bedacht. Met ons contentabonnement plaats je gegarandeerd 12-16 berichten per jaar, inclusief doorvertaling naar een nieuwsbrief en sociale media. Voor een vaste prijs.

Inhoud contentabonnement

  • Schrijven 3-4 nieuwsberichten (1-3 alinea’s)
  • Eindredactie nieuwsbrief (intro + de nieuwsberichten)
  • Wanneer gewenst afgeleiden voor social media
  • Telefonische besprekingen en evt. aanpassingsronde
  • SEO (verwerken van trefwoorden)

Kosten

Op aanvraag sturen we je een vrijblijvende offerte. Meer weten? Bel Wouter van der Land, tel. 0642 038 456 of mail: vandertekst[AT]gmail.com.

Veel free publicity voor ons boek

Beeldcitaat: Horeca Vizier

Ons boek Hoe noem ik mijn Tent? heeft veel persaandacht gekregen. Een website voor taalkundigen plaatsten ons nieuwsbericht, waarna twee landelijke radiostations (in Nederland en België) ons belden voor een kort interview. Voor zover plaatsen ongeveer tien horecamagazines een bericht over de gids. In het plaatsje een productpagina van Horeca Vizier.

Het boek is te bestellen op Hoenoemik.nl en bij Bol.com.