Nieuws

Pleinteksten voor de gemeente Den Haag

foto: Cristiano Caligaris, Unsplash (publ. dom.)

De afgelopen maanden doken we in de wereld van het plein, samen met ontwerpbureau Publicité de la Haye en in opdracht van de gemeente Den Haag. We werkten aan ideeën om een –nog niet nader te noemen– Haags plein de komende tien jaar op de kaart te zetten. Dit werkten we uit tot een rapportage en presentatie voor de verschillende betrokken partijen. Werd goed ontvangen en wordt dus hopelijk snel vervolgd. (meer…)

Contentabonnement: nooit meer te oude berichten op je website

Een nieuwsbericht van meer dan een half jaar oud op je website voor veel bezoekers een afknapper. Toch komt het vaak voor, meestal door drukte. Voor dit probleem hebben we een oplossing bedacht. Met ons contentabonnement plaats je gegarandeerd 12-16 berichten per jaar, inclusief doorvertaling naar een nieuwsbrief en sociale media. Voor een vaste prijs.

Inhoud contentabonnement

  • Schrijven 3-4 nieuwsberichten (1-3 alinea’s)
  • Eindredactie nieuwsbrief (intro + de nieuwsberichten)
  • Wanneer gewenst afgeleiden voor social media
  • Telefonische besprekingen en evt. aanpassingsronde
  • SEO (verwerken van trefwoorden)

Kosten

Op aanvraag sturen we je een vrijblijvende offerte. Meer weten? Bel Wouter van der Land, tel. 0642 038 456 of mail: vandertekst[AT]gmail.com.

Veel free publicity voor ons boek

Beeldcitaat: Horeca Vizier

Ons boek Hoe noem ik mijn Tent? heeft veel persaandacht gekregen. Een website voor taalkundigen plaatsten ons nieuwsbericht, waarna twee landelijke radiostations (in Nederland en België) ons belden voor een kort interview. Voor zover plaatsen ongeveer tien horecamagazines een bericht over de gids. In het plaatsje een productpagina van Horeca Vizier.

Het boek is te bestellen op Hoenoemik.nl en bij Bol.com.

Redactie en SEO boekverkoopsite

Voor een wetenschapper maakten we een website waarmee zijn boeken kan verkopen aan een internationaal publiek. Ons werk bestond uit het opzetten van een meertalig CMS (op basis van een WordPress-jabloon); de webredactie en het deels schrijven van de teksten. Een van de onderwerpen is de achttiende-eeuwse schrijver Pieter van Woensel). Omdat deze zijn naam deelt met een nu levende politicus, is het een uitdaging om het boek hoog in Google te krijgen voor verschillende zoekwoordcombinaties.

Lesconcepten voor Cultuuronderwijs op zijn Haags

Het langlopende project ‘Cultuuronderwijs op zijn Haags’ begint steeds meer vorm te krijgen. Van onze werkgroep literatuur zijn de eerste lessen als pilot uitgevoerd op een aantal Haagse basisscholen. Het idee in het kort: er komt een online ‘ladenkast’ waar basisscholen culturele lesprogramma’s voor alle groepen kunnen vinden. Zowel Haagse kunstenaars als culturele instellingen (o.a. musea, het Haags Filmhuis en muziekzalen) zijn bij het opzetten van de lessen betrokken. Wij hebben bijgedragen aan de conceptontwikkeling voor literatuur in de breedste zin van het woord.

Ons boek is af!

Het heeft even geduurd, maar het is nu af en verkrijgbaar: Hoe noem ik mijn tent? – Gids voor het vinden van een bedrijfsnaam in de horeca. De gids geeft startende horecaondernemers kennis en inspiratie om een naam te vinden met een meerwaarde voor de zaak. Je kunt het hier bestellen.

Succesvolle actie voor Gemeente Den Haag

Voor de gemeente Den Haag werkten we aan een actie om het Oude Centrum van de stad leefbaarder te maken. Opdrachtgever was Publicité de la Haye. Bewoners mochten zelf ideeën voor wijkverbetering aandragen. Onze opdracht was het ontwikkelen van raamposters, huis-aan-huismailings en een actiewebsite, waarvoor we de domeinnaam goudencentrum.nl bedachten. De actie had effect: er werden meer dan 200 ideeën ingezonden. Hieruit mogen bewoners in september een keuze maken. Wordt dus vervolgd.

Illustraties poster en website: Boy Boelhouwer (Publicité)
Onze bijdrage: tekstschrijven, conceptontwikkeling